28 Haziran 2013 Cuma

Hz. MEVLANA


Hz. MEVLANA

Aşkına dalmışım ben, Nasihat neye yarar?
Zehir içmişim ben ;Şeker neye yarar.?
Benim için : "ayağına zincir vurunuz ! " diyorlar...
Divane olan gönüldùr,

... Ayağima zincır vurmak neye yarar? ... ?


Bize Gözün Değil, Gönlün Gördüğü Yürek Gerek.. Düşlerdeki Tâbir Değil, Gerçeğe Vuslat Gerek...! 

-


MEVLAM dilerse kişinin işini, mermere geçirir dişini . 
MEVLAM dilemez ise kişinin işini, muhallebi yerken kırar dişini.....


.Bir an bekle, arkana dön ve unuttuklarını hatırla..
 Kaybettiysen ara, kırdıysan af dile, kırıldıysan affet; 
 Çünkü hayat çok kısa.

-


ŞEB-İ ARÛS

Mevlânâ’nın ölüm gününün hatırası olarak yapılan merasim hakkında kullanılan bir tabir. İkindi vaktinden sonra Kur’an okumak ve Aynü’l-Cem’ yapılmak sûretiyle icra edilen bu merasimin gecesine aynı zamanda “Leyletü’l-Arûs” da denilir. Şeb, Farsça; Leyle, Arapça “gece” demek olduğu için tabirlerin ikisi de aynı manâya delâlet etmektedir.

Mevlânâ Celaleddin ölüm gününü “Hakk’a vuslat”, “Düğün günü” saymıştır (Hilmi Yücebaş, Edebiyatımızda Mevlânâ, (Konya İl Yıllığı), Konya 1973, 30)
Bilindiği gibi, Mevlâna (hicrî 672) miladî 17 Aralık 1273′de Pazar günü akşam üstü güneş gözden kaybolup, Konya ufuklarını kızıla boyarken bu âlemden can ve bekâ âlemine göç etmiştir. Mevlânâ ölümünü gerdek gecesi “Şeb-i Arûs” “Sevgiliye kavuşma” günü olarak kabullenmişti. Şeb-i Arûs, fedakârlıkla başlar, ölüm boyunca devam eder, öbür âleme kavuşmakla tamamlanır.

-


Mevlânâ, “Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde arama, arif kişilerin gönlündedir. Bizim mezarımız. Burada ölüm (olarak) tezahür ediyorsa da orada doğumdur” der. Yine Rabbine, “Ölmek şeker gibi tatlı bir şey, canı sen aldıktan sonra seninle olunca da tatlı candan da tatlıdır, ölüm” şeklinde seslenir. Böylelikle ölüme bir başka açı kazandırır (Alişan Özattila, Hak Aşığı Mevlânâ Celâleddin, 180-181).

-


Mevlânâ bu hususu şöyle ifade eder:
“Bizi Elest harabatından getirdiler. Coşmuş, dağılmış ve kendinden geçmiş olarak getirdiler. Yine harabat tarafına çekecekler. (Bizi) yoktan var ettikleri için” 
(Mevlânâ, Rubaiyyat, 672/1 14)

*Yürekte yaşanmazsa, göz görüneni neylesin. 
Gönül hissetmezse, kulak duymuş neylesin. 
Kalp sevmedikçe, el dokunmuş neylesin...

*"Beni kimsenin bilmesi önemli değil. 

Rabbim bilsin yeter. 
Kim ne derse desin bana. 
Rabbim "KULUM" desin YETER...

*Herzaman gül, hayata gülücük şaç, 
gülmeyi benimse, Çünkü senin bir gülüşün için, Koca dünyada yaşayan mutlaka biri vardır..

*ALLAH'A sığınmaktan daha iyi bir kale yoktur.. O kaleyi kendine yurt edin.."


Allahım alnımızdan secdeyi,dilimizden zikrini ve kalbimizden sevgini eksik etme

  
DOST İse.. Düşünme Ver ÖMRÜNÜ Gitsin..
DOST Değilse.. Hiç Bekletme YOL Ver Gitsin..!!


*Ey DOST; YARADAN'dan ötürü yaradılanı SEV. 
Bugününe ŞÜKÜR,Yarınına DUA et. 
AZA yetin,ÇOĞA göz dikme.
BİR ADIM gelene ON ADIM git'in

*Bize Gözün Değil,Gönlün Gördüğü Yürek Gerek..
Düşlerdeki  Tâbir Değil, Gerçeğe Vuslat Gerek... 

*Bir Evde ne "ERKEĞİN" dedigi olsun , ne "KADININ" dedigi olsun, "ALLAH'ın" dedigi olsun herkes "MUTLU" olsun :)

-


 
*Hayat sana arka arkaya dikenlerini gösteriyorsa sakın üzülme, aksine sevin...Çünkü çok yakında gülü de gönderecektir.

*Aldırma Söylenenlere! Varsın, 

Görenler Seni Bir Ot Sansın ; 
Sen Gül Ol Da, Uğruna Ötmeyen Bülbül Utansın.  !!

*GÜL nasıl dikeniyle sevilirse, İnsanda hatalarıyla sevilmeli, zira hatasız İNSAN yoktur.


*"GüLe SormuşLar "Niye GüzeLsin?" diye..."DikenLe İyi Geçindiğim İçin.." demiş !"

-


*Gönül kazanmak istiyorsan sevgi tohumu ek 
Cenneti kazanmak istiyorsan yollara diken serpmekten vazgeç.. 

-


*YaRabbi..!
Bildir de ben beni bileyim.

Ben bilen ben ile kendime geleyim. 
Benim bensiz'liğim ile ben seni bileyim...
Seni bilmeyen beni ben neyleyim..!

-


*Kısmet Etmiş ise Mevla El getirir, Yel Getirir, Sel Getirir Kısmet Etmez ise Mevla El Götürür, Yel Götürür, Sel Götürür. 
*.Diyorsun ki âşık oldum; yalan! Aşk ile yanmadan gelme kapıma.
Diyorsun ki yanıyorum; tamam ama, "kül" olmadan gelme kapıma

-


*Sopayla kilime vuranın gayesi, kilimi dövmek değil, tozu almaktır.
Allah sana sıkıntı vermekle tozunu, kirini alır.Niye kederlenirsin?...

*Güzel Günler SANA Gelmez,Sen ONLARA Yürüyeceksin..!!!

*Geçmişin keşkeleri… Geleceğin endişeleri ile oyalanma… Ders al... Yoluna devam et.

Dün dün ile beraber gitti cancağızım… Ne kadar söz varsa düne ait… Şimdi yeni şeyler söylemek lazım…


*Mazlum ol.. Zalim Olma.. 
Üzül de Üzen Olma..
"Mahşerde"Hesap Zordur..
Ezil ama Ezen Olma..!! 

*Öfke rüzgar gibidir bir süre sonra diner ama, 
birçok dal kırılmıştır bile.

*Allah korkusu ,imanlı bir kalbin ziyneti ve süsüdür. 
O korkudan mahrum olanlar haraptır ve şehvet yuvasıdır.
*Gönülde şimdi gam var. Ey neşe! Şimdi gelme, Misafir üstüne misafir olmaz. 

-


*Küçük Bir Söz Yakarsa İçini.. 
Dost Bildiklerin Anlamazsa Seni.. 
Boşver Dökme İçini.. 
Aç Elini;Yaratana Ser Yüreğini..

-


İstiyorsan gönüllerde kalmayı,
Gönül meslek eyle gönül almayı
Bırak saraylarda mermer olmayı,
Toprak ol, bağrında güller açılsın.
   [Hz.MEVLANA]

-



Döndüm Mevlana Gibi

Hiç yorum yok: